måndag 1 oktober 2007

Söndag 30 september

Andra natten på raken som jag har fått sova ostört. Det är värt mycket när man är ute så här. Det tar på krafterna att hela tiden behöva hålla koll på sina grejer. Att resa ensam i en storstad är fantastiskt givande men också mycket tröttande. Det har varit skönt att ha Beth och Steven som sällskap.

Idag träffades vi för frukost på TravelBar. Härligt ställe! Jag har träffat folk från Sydafrika till Norge. Många engelskmän kommer hit. Har fått veta att det är billigt för dem att åka hit och det går snabbt att ta sig hit för dem.

När jag kommer in frågar en av killarna bakom baren om jag vill ha ’cafe americano’ och rostat bröd med ost och marmelad. Det är vad jag brukar beställa i stället för den engelska frukosten som de flesta äter här. Snacka om att känna sig som hemma när man bara kan komma in och säga ”det vanliga, tack!”

Beth och Steven har bestämt sig för att stanna en dag till så Beth håller på att boka om deras biljetter. Kul! Idag blir det stranden. Vi kollade upp vädret igår och det såg lovande ut.

När vi kommer till stranden, som för övrigt heter Barceloneta, visar det sig vara flyguppvisning på gång. Wow!!! Snacka om att de är duktiga! Så för att sammanfatta strand-dagen blev det 484 bilder. Någon av dem måste förhoppningsvis bli bra. Förutom flygplan har jag idag fotograferat sjöjungfrun Beth som, med tanke på att hon kommer från USA, inte tycker att vågorna är så fantastiska men trots det njuter av vattnet.

Mina fötter är ömma, min krossade tå är blå och svullen, mina axlar värker från bärandet på ryggsäcken! Idag behöver jag massage. För 50 kronor får jag ryggen masserad och hon hittar direkt de ömma ställena.

Stranden är fullpackad med folk förståeligt nog när det är söndag. Jag låter solstrålarna smeka min kropp och öronen får sitt genom att lyssna på ’Mannen som hatade kvinnor’. Förstår varför så många har pratat om den boken. Måste lyssna om den för jag måste erkänna att jag somnade till lite.

Tillbaka till city för lite mat, ladda upp bilder, snack med kompisarna, en öl. Klockan är 21, jag har fått en liten lektion i Rugby, ikväll är det Sydafrika vs England, magen är mätt och jag orkar inte prata mera idag så nu bär det av hemåt.

Måste berätta om mitt boende. Jag bokade 8 dygn på Pencion Picaso. Detta skulle i vanliga fall innebära att jag skulle bo i samma rum på samma pensionat 8 nätter. NIX! Två nätter i rum 8, två nätter i rum 27, en natt i rum 24, en natt i rum 7 och två nätter i rum 9. Det ni!

Älskade barn, saknar er

Och till er andra

Be careful out there

Inga kommentarer: