måndag 1 oktober 2007

Måndag 1 oktober

Nytt rum i natt vilket har inneburit avbruten sömn på grund av att balkongen vetter mot La Rambla. Nog för att det var natten till måndag men Barcelona sover aldrig.

Idag har jag en tid att passa. Skall träffa Beth och Steven för frukost innan de åker hem. När jag kommer till TravelBar är Steven redan där medan Beth, som vanligt, är och shoppar något. Idag är det plånbok till maken. Steven och jag har tillbringat en del tid tillsammans medan Beth har dammsugit butikerna. Sen säger jag inte mera ....

Idag hade jag tänkt att ta mig till Montserat men redan före 10 på förmidagen är det stekande hett så det är bara att ge upp. Förra veckan var vädret mera drägligt och mera foto-vänligt. Jag klarar inte värme så bra.

Går en långsam tur genom kvarter jag ännu inte upptäckt och njuter av skuggan. Måndag och nu är slipsarna ute på stan. Turisterna är inte riktigt lika många som under helgen som varit vilket gör det drägligt att promenera i stan och på stranden är det inte heller samma hets.

En lugn och avkopplande dag med en del observationer, lyssna på bok och dricka mycket vatten. På vägen hem tar jag mig tid att titta på presenter till tjejerna och lite tapas.

Om en stund skall jag ta mig 'hem'. Skall bli spännande att se hur mitt nya rum är.

Älskade barn, var rädda om er!

och till er andra

Be careful out there

Inga kommentarer: