lördag 29 september 2007

Lördag 29 september

Igår var det fint väder så jag tog en tur till stranden. På eftermiddagarna har det blåst upp och känts riktigt kallt och då är det alldeles utmärkt att turista lite.

Har spanat in turistbussarna, dubbeldeckare, och undrat hur turistig jag skall bli. Det finns 3 olika turer och bara det säger lite om hur stor staden är. Så efter en massa grubblande köpte jag en tvådagarsbiljett och satte mig på bussen som går blå, eller södra, turen. Många av ställena hade jag redan besökt men inte läst på så mycket om så det var bra att få lite info. Sen var det ett tillfälle att få plåta från andra våningen på bussen.

En tur till baren, ladda över bilder och prata med lite folk. Helt slut tog jag mig till pensionatet och somnade som en stock.

Idag var det riktigt svårt att komma upp. Efter en stund insåg jag att det här var första natten på drygt en vecka som jag har sovit i enkelrum, utan att någon har snarkat mig i örat eller att det har varit så lyhört att man hör grannen eller att det kommer in en ny gäst och börjar prassla med packning mitt i natten. Det här var första natten jag sov mer än 1 timme i taget och mer än 5 timmar på raken.

Frukost. Beth och Steven gör mig sällskap, lite prat och vi går iväg till våra respektive turist-turer. Jag har den norra turen att göra med turistbussen. När jag går upp för La Rambla inser jag efter en stund varför det är så mycket folk. Det är lördag! Puh, hade verkligen ingen lust att köa för att komma på bussen men så blir det. Andas i fyrkanter och ta det lugnt.

Här får bilderna tala för sig själva. Det är så mycket intryck, så mycket information och så mycket rörelse. Tillbaka, hämta datorn och ladda över bilderna.

Beth, Steven och jag skall gå ut och äta en bit mat om en stund. Sen blir det tidig kväll för mig. Fast egentligen hade jag velat se matchen, Barca borta, ikväll men den börjar inte förrän 22. Ja, ja …. Vem vet vad som händer.

Älskade barn, saknar er

Och till er andra

Be careful out there

Inga kommentarer: